Facultad de Administración y Ciencias Sociales
La facultad

Marcos Segantini

Currículum Publicaciones

Marcos Segantini es profesor adjunto de la Facultad de Administración y Ciencias Sociales de la Universidad ORT Uruguay.

Desde 2022 forma parte del Sistema Nacional de Investigadores (Uruguay) en nivel iniciación.

Es Doctor de Estudios de Políticas por la Universidad de Clemson, Carolina del Sur, EE. UU (2020).

Desde allí en adelante, sus intereses de investigación incluyen las políticas de emprendedurismo, el estudio de los sesgos de género en los emprendimientos, los factores que promueven las intenciones de emprender en distintas poblaciones y los métodos experimentales para el estudio del emprendedurismo.

Recientemente se ha volcado al estudio de las comunidades que investigan estos temas, lo que lo ha llevado a profundizar en cientometría y colaboración científica.

Paralelamente a sus actividades académicas, ha realizado varias consultorías para agencias nacionales e internacionales, como la Comisión Económica para América Latina y el Caribe (Naciones Unidas), el Banco Interamericano de Desarrollo, la Organización Mundial de la Propiedad Intelectual, Compete Caribbean Partenership Facility (Barbados), el Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología (Paraguay) y la Agencia Nacional de Investigación e Innovación (Uruguay).

Marcos Segantini holds the position of adjunct professor at Facultad de Administración y Ciencias Sociales, at Universidad ORT Uruguay.

He earned his Ph.D. in Policy Studies from Clemson University, South Carolina, USA (2020).

Since 2022, he has been a member of the National System of Researchers (Uruguay) at the entry level.

His research primarely focused on understanding how public policies can either foster or hinder the creation and growth of new businesses.

Since then, his research interests have expanded to include entrepreneurship policies, the study of gender biases in entrepreneurship, factors influencing entrepreneurial intentions in diverse populations, and experimental methods for entrepreneurship research.

Recently, he has has extended his investigations to include studying the research communities in these topics, leading him to explore scientometrics and scientific collaboration.

In addition to his academic pursuits, he has engaged in numerous consulting projects for both national and international agencies. These include collaborations with the Economic Commission for Latin America and the Caribbean (United Nations), the Inter-American Development Bank, the World Intellectual Property Organization, Compete Caribbean Partnership Facility (Barbados), the National Council for Science and Technology (Paraguay), and the National Agency for Research and Innovation (Uruguay).