Investigación

Publicaciones del cuerpo académico

? El formato de citación corresponde a la última edición de APA (American Psychological Association).
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Artículos arbitrados publicados en publicaciones arbitradas

  • Fastoso, F., González Jiménez, H., & Cometto, T. (2021). Mirror, mirror on my phone: Drivers and consequences of selfie editing. Journal of Business Research, 133, 365-375.
    https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.05.002
  • Le Meunier FitzHugh, K., Cometto, T., & Johnson, J. (2021). Launching new global products into subsidiary markets: The vital role of sales and marketing collaboration. Thunderbird International Business Review (TIBR), 63(4), 543-558.
    https://doi.org/10.1002/tie.22205
  • Cometto, T., Nisar, A., Palacios, M., Le Meunier FitzHugh, K., & Labadie, G. J. (2016). Organizational linkages for new product development: Implementation of innovation projects. Journal of Business Research, 69(6), 2093-2100.
    https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.12.014

Artículos arbitrados presentados en conferencias arbitradas o publicados en actas

  • Cometto, T., Gudynas, A., & Joel, S. (2019). An application of Fennell’s (1978) model of motivation for analysis of self-esteem construction in adolescent girls. En GIKA-LATAM Conference Proceedings. Business for profit & non-for-profit: Social and Economics Aspects of Innovation, Entrepreneurship & Marketing (pp. 57-58). Concepción, Chile.
  • Cometto, T., Labadie, G. J., Le Meunier-FitzHugh, K., & Roux, F. (agosto, 2014). The role of sales and marketing in innovation implementation, an empirical analysis in six South American countries. Artículo presentado en 17th AMS (Academy of Marketing Science) World Marketing Congress. Lima, Perú.
  • Cometto, T., Labadie, G. J., & Palacios, M. (2013). Marketing and sales organization in a "Brand-Focused Professional" multinational. En Proceedings of Business Association of Latin America Studies (BALAS 2013) (p. 20). Lima, Perú.
  • Cometto, T., Labadie, G. J., & Roux, F. (julio, 2013). Organizational drivers of innovation deployment process affecting the marketing/sales interface: The case of six Latin American countries. Artículo presentado en 2nd Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA 2013). Valencia, España.
  • Cometto, T., Labadie, G. J., & Palacios, M. (julio, 2011). The determinants of the quality of the sales-marketing interface in a multinational customer brand focused company: the Latin American branches. Artículo presentado en 15th World Marketing Congress. Reims, Francia.

Libros publicados

  • Cometto, T. (2016). Modelo multidimensional de los factores que afectan la interacción entre marketing y ventas en el lanzamiento de nuevos productos en Latino América. Madrid: Universidad Politécnica de Madrid.
  • González, I., Cometto, T., Fernández, P., Oppenheimer, M., Barreto, N., & Sapelli, J. (2014). Guía del marketing/014. Montevideo: Market Media.
  • Acreditación

    • AMBAS
    • ACU-SUR
  • Membresías

    • AACSB
    • EFMD
    • Cladea Balas
    • Cladea
    • CFA
    • ACCA
Recursos académicos