Facultad de Administración y Ciencias Sociales
La facultad

Martín Pereyra

Currículum Web personal Publicaciones

Martín Pereyra es Doctor en Economía por la Universidad de Missouri, Columbia.

Actualmente es investigador senior de CINVE (Centro de Investigaciones Económicas), donde se desempeña como consultor independiente.

Ha participado en consultorías para organismos internacionales (BID, OIT) y nacionales (MIEM, OPP, INE).

Sus áreas de trabajo incluyen la evaluación de impacto de políticas públicas, el vínculo entre la innovación y la política industrial en diferentes entornos competitivos y temas de desarrollo regional.

Cuenta con publicaciones en revistas académicas como SN Business & Economics, el Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies, Cuyonomics, y la Review of Regional Research.

Ejerció tareas docentes entre 2003 y 2011 en la Universidad de Missouri, Columbia. Desde 2012 dicta cursos de Economía y de Análisis de Regresión en la Universidad ORT Uruguay.

Martín Pereyra holds a PhD in Economics from the University of Missouri, Columbia.

He currently serves as a senior researcher at CINVE (Center for Economic Research), while also working as an independent consultant.

Martín has been involved in in consultancy projects for both international organizations (IDB, ILO) and national organizations (MIEM, OPP, INE).

His primary areas of expertise encompass impact evaluation of public policies, the intersection of innovation and industrial policy in different competitive environments and regional development issues.

He has publications in academic journals such as SN Business & Economics, the Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies, Cuyonomics, and the Review of Regional Research.

Martín taught between 2003 and 2011 at the University of Missouri, Columbia. Since 2012 he has taught Economics and Regression Analysis courses at Universidad ORT Uruguay.

Teléfono: (+598) 2902 1505 ext 2156