Facultad de Administración y Ciencias Sociales
La facultad

Ximena Fernández

Web personal Publicaciones

María Ximena Fernández Delucchi es Doctora en Métodos de Investigación, Diagnóstico y Evaluación en Educación, Universidad Complutense de Madrid (España), y Licenciada en Sociología, Universidad de la República (Uruguay).

Es graduada del programa Women in Education Leadership, Harvard University (Estados Unidos). Es graduada del Programa Coaching y Liderazgo de la Universidad Torcuato de Tella (Argentina). Tiene un Postgrado de Especialización en Dirección Estratégica de Recursos Humanos, Universidad Oberta Catalunya (España).

Es ex gerente de investigación, MarketingTech. Coordinadora académica, Diploma de Especialización en Recursos Humanos y Master en Recursos Humanos, Facultad de Administración y Ciencias Sociales, Universidad ORT Uruguay. Country Co Investigator GLOBE Project (Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness) Uruguay.

Sus áreas de interés son cultura, liderazgo y emprendimiento. Sus temas de investigación son cultura organizacional emprendedora, intención emprendedora, atributos del liderazgo efectivo y barreras al liderazgo femenino.

María Ximena Fernández Delucchi holds a Doctorate in Research Methods, Diagnosis, and Evaluation in Education from the Complutense University of Madrid (Spain), and a Bachelor's degree in Sociology from the University of the Republic (Uruguay).

She is a graduate of the Women in Education Leadership program at Harvard University (United States). She is a graduate of the Coaching and Leadership Program at the Torcuato de Tella University (Argentina). She also holds a Postgraduate Specialization in Strategic Human Resources Management from the Open University of Catalonia (Spain).

Previously, she served as research manager at MarketingTech and as academic coordinator for the Specialization Diploma in Human Resources and the Master's in Human Resources at the Facultad de Administración y Ciencias Sociales at the Universidad ORT Uruguay. She has also served as the Country Co-Investigator for the GLOBE Project (Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness) in Uruguay.

Her areas of interest are culture, leadership, and entrepreneurship. Her research topics include entrepreneurial organizational culture, entrepreneurial intention, attributes of effective leadership and barriers to female leadership.

LinkedIn / Google Scholar
Teléfono: 2902 1505 – Int: 2160