Investigación

Publicaciones del cuerpo académico

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Artículos arbitrados publicados en publicaciones arbitradas

  • Cometto, T., Nisar, A., Palacios, M., Le Meunier FitzHugh, K., & Labadie, G. J. (2016). Organizational linkages for new product development: Implementation of innovation projects. Journal of Business Research, 69(6), 2093-2100.
    https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.12.014

Artículos arbitrados presentados en conferencias arbitradas o publicados en actas

  • Cometto, T., Labadie, G. J., Le Meunier-FitzHugh, K., & Roux, F. (agosto, 2014). The role of sales and marketing in innovation implementation, an empirical analysis in six South American countries. Artículo presentado en 17th AMS (Academy of Marketing Science) World Marketing Congress. Lima, Perú.
  • Cassoni, A., & Labadie, G. J. (2013). The impact of HRM practices on organizational performance: A general model and a test for Uruguay. En Proceedings of Business Association of Latin America Studies (BALAS 2013) (p. 20). Lima, Perú.
  • Cometto, T., Labadie, G. J., & Palacios, M. (2013). Marketing and sales organization in a "Brand-Focused Professional" multinational. En Proceedings of Business Association of Latin America Studies (BALAS 2013) (p. 20). Lima, Perú.
  • Cometto, T., Labadie, G. J., & Roux, F. (julio, 2013). Organizational drivers of innovation deployment process affecting the marketing/sales interface: The case of six Latin American countries. Artículo presentado en 2nd Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA 2013). Valencia, España.
  • Labadie, G. J., & Cassoni, A. (julio, 2011). The impact of human resources practices and labor relations on organizational performance in Uruguay: an empirical test. Artículo presentado en International Conference of Global Human Resource Management. Carmiel, Israel.
  • Cometto, T., Labadie, G. J., & Palacios, M. (julio, 2011). The determinants of the quality of the sales-marketing interface in a multinational customer brand focused company: the Latin American branches. Artículo presentado en 15th World Marketing Congress. Reims, Francia.
  • Gimeno, A., Labadie, G. J., Saris, W., & Mendoza, X. (diciembre, 2009). The effects of management, governance and values on family businesses performance: a general causal model. Artículo presentado en 6th International Meeting of the Iberoamerican Academy of Management. Buenos Aires, Argentina.

Capítulos en libros publicados

  • Cometto, T., & Labadie, G. J. (2018). Drivers of innovation deployment affecting the marketing and sales relationship. En A. A. Vilas Boas (Ed.), Organizational Conflict (pp. 155-169). London: IntechOpen.
    http://dx.doi.org/10.5772/intechopen.71987
  • Gimeno Sandig, A., Labadie, G. J., Saris, W., & Mendoza Mayordomo, X. (2006). Internal factors of family business performance: an integrated theoretical model. En Z. Poutziouris, K., Smyrnios, & S. Klein (Eds.), Handbook of research of family business (pp. 145-164). London: Edward Elgar; IFERA.
  • Acreditación

    • AMBAS
    • ACU-SUR
  • Membresías

    • AACSB
    • EFMD
    • Cladea Balas
    • Cladea
    • CFA
    • ACCA
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